Hej och hå!

Jag verkar visst ha gått i ide här på bloggen. Inte för att jag uppdaterade särskilt ofta innan, men nu är det över en månad sen och det känns inte helt OK. Får bli skärpning på det helt enkelt!



Läste ett inlägg förut idag på Spiderchick's blogg, det handlade om felsägningar som barn gör och jag kom genast att tänka på ett barn jag hade när jag jobbade på småbarnsavdelningen på dagis en gång tiden. (Jobbat på dagis? VA?! Nä, det trodde ni inte va?) Jo, det stämmer, jag har jobbat på dagis. I alla fall var det en väldigt söt liten tjej på hela tre år som var nåt otroligt förtjust i fisk. Grejen var bara att hon inte riktigt hade koll på alla konsonanter vid den här åldern så istället för "fisk" blev det "pisk". Till historien hör också att vid måltiderna satt barnen vid tre olika bord, varav det ena bordet stod i ett annat rum som inte var inom synhåll för de andra borden. I detta rum satt alltså denna lilla tjej och, så gott som varje tisdag, gormade för fulla halsar att hon ville minsann ha: "Mera pisk! Mera pisk!" Kan ni tänka er de andra fröknarnas miner?

Det kan jag. :)

Men hellre mera pisk än Findus "Fittgratäng", eller vad säger du?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0