Aldrig nöjd

Hur kommer det sig att man aldrig är riktigt nöjd? Det är i alla fall inte jag, trots att jag borde vara innerligt tacksam för allt jag har. Visst är jag tacksam, men ändå tänker jag: "Tänk om det hade varit si eller så, då hade allt varit så mycket bättre." Men idag kom jag på mig själv och tänkte att, det är ju faktiskt de små sakerna som räknas. Så nu har jag funderat över vilka små saker som uppfyllt min vardag den senaste tiden. Här kommer några utav dem:

Min fingerboard, den är liten, söt och underhållande


Gratis cola och pommes på vägen hem efter en utekväll


Kan säkert komma på många fler saker egentligen om jag anstränger mig, men det var de som kom spontant.

Trots dessa små underverk kan jag inte låta bli att sakna Sandefjord, och mina f.d. roomies där,otroligt mycket. Jag gillade mig själv mycket bättre där... Men! Nu ska jag ge mig ut och leta efter de små sakerna som gör att jag stannar i Helsingborg.

"Om du inte tror att de små sakerna har betydelse, lås in i ett mörkt litet rum med en mygga."
/ Afrikanskt ordspråk

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0