Fångad av en stormvind

Lustigt vad minnen och tankar kan spela en spratt emellanåt. Ett litet, egentligen ganska harmlöst och oskyldigt, SMS kan få min hjärna att snurra igång som en tornado och helt plötsligt är jag tillbaka för ca 4 år sedan och tänker på hur jag skulle gjort saker och ting annorlunda. Men vad? Vad var det jag skulle gjort annorlunda? Jo det vet jag egentligen, om jag tänker efter. Men hade jag kunnat? Det vet jag inte. Jo, det hade jag kanske, om jag hade jobbat med mig själv lite. Men om jag nu hade gjort det, då hade jag ju aldrig fått uppleva allt det här andra som jag nu faktiskt har gjort sen dess. När jag hamnar i den tankebanan (tanke-banan, hihi) ångrar jag mig inte för fem öre. Men när jag inte gör det, då blir det jobbigt. Det är då jag ångrar mig, eller nej- jag ångrar ingenting, däremot önskar jag att saker och ting hade sett annorlunda ut. Det är svårt sånt där... Dessutom tycker jag det är helt vansinnigt att man ska ångra saker. Det är bara dumt. Gjort är gjort-deal with it! Å andra sidan kan jag sakna saker jag inte gjort, men det är en helt annan sak. Ok- vissa chanser får man aldrig igen, men andra gånger går det faktiskt att göra någonting åt "problemet". Så varför tveka? Just do it!

Gosse vad djupt och filosofiskt och sorgset detta lät..men ibland är det så svårt att få ner sina knasiga tankar i skrift. Vem skulle förstå utom jag? Det är inte så farligt som det låter..det var mest något som fick igång mina tankar och sen snurrade det iväg. Rörigt? -Ja!

"You spin my head right round, right round, when you go down.."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0