Same, same- but different?

Jag har alltid haft (...och kommer antagligen fortsätta att alltid ha) svårt att skilja på vissa personer. Typ John Lennon och Elton John. Vem är vem? Vem blev skjuten?
Eller som Andy Warhol och Woody Allen. Vem  är vem? Det är ju nästan omöjligt att hålla isär dem, fast de är ändå lättare än ovan nämnda musiker.

Jag vet dock inte varför, de är inte särskilt lika egentligen, varken till utseende eller till namn. Eller jo OK, de kan väl sägas vara lite lika till namnen, många lika bokstäver, men i olika ordningar. Kanske. Eller? Vad vet jag, jag kan inte förklara varför. Det bara är så. Vänj er. Men det är lurigt.
Det är som ibland med vissa ord eller namn. När någon säger "anyway" så måste jag tänka "Hemingway". Samma sak där, jag kan inte förklara det. Det bara är så. Det finns flera såna ord, men de kan jag inte komma på just nu.
Anyway.
(Hemingway...)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0