Klick klack klick klack. DUNK!

Ja så låter det i lägenheten ovanför när den som bor där gör sig redo för en torsdagkväll på La Casa. Hör även nästan precis vad som sjungs i låtarna som spelas, är dock inte säker på om det kommer uppifrån eller från nån annan lägenhet som också gör sig redo för att försvinna in i dimman. Men det är sånt man får vänja sig vid när man bor i studentkorridor. Och när det är torsdag.

Klockan är 23.12 och jag bloggar och läser bloggar på samma gång. Samtidigt som ett gammalt avsnitt av Vänner surrar i bakgrunden. Gemytligt. Det handlar om att Chandler blir kär i Kathy, en tjej som Joey precis har börjat dejta.

Imorrn ska jag nog gå och vaccinera mig mot Svininfluensan, eller A/H1N1 som den även kallas. Jag är en sån där person som är i högriskzonen så jag har fått en rekommendation och erbjudande av min husläkare att få vaccinera mig innan alla "vanliga dödliga" människor. Hmmm...ja jo..

Apropå gemytligt- jag skrev MOL-tenta igår. MOL står för Marknadsföring, Organisation och Ledarskap, vilket är den kursen jag läser nu. Och när jag skriver gemytligt, så menar jag inte att det var speciellt trevligt att skriva tenta (tro mig, det var en pärs!), men det finns ett slags ledarskap som kallas gemytledarskap. Aaaaanywhat...Tänk vad man kan mycket egentligen?! Eller hur mycket man inte kan!? Eftersom jag skrev igår har jag ju ingen aning om resultatet förrän om ca två veckor, men jag hoppas verkligen att det gick bra. Let's send a prayer.

Nu ska jag borsta tänderna, det är viktigt om man vill behålla dem!

"Jag önskar mig en enkelbiljett till friheten"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0