Vem äger stjärnorna?

Seriöst, jag skulle vilja veta det! Det måste ju vara någon tydligen eftersom man kan köpa (eller som i detta fall, namnge) stjärnor! Detta är ett lika stort mysterium för mig som universum är ungefär. Kolla här;



Man kan alltså köpa en barnstjärna, en ensamstjärna eller en parstjärna! Hur kan man ta betalt för det? VEM kan ta betalt för något sådant? Och hur tragiskt låter det inte att köpa en ensamstjärna? Är det någon som gör det? Visst, jag kan hänga med i tankegången om att det är en fin present att ge till sin flickvän eller whatever, men ärligt talat- vilket jävla lurendrejeri!

Bah, jag tror jag ska gå och sälja Öresund nu!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det roligaste med det är att det säkerligen finns minst ett sådant företag i varje land i västvärlden... så when it all comes down to it så kan man sälja samma stjärna om och om och om igen! :)

2010-03-28 @ 22:16:40
Postat av: AnnaIncognito

Ja du har antagligen helt rätt i det och det är ju det som gör det hela ännu mer tragiskt. Speciellt för de stackarna som faktiskt går på det också. Monster...

2010-03-29 @ 21:04:15
URL: http://annaincognito.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0