Culprit

Idag när jag äntligen fick tummen ur så pass att jag tänkte uträtta några utav ärendena på min "to-do-list" fick damen på Apoteket mig att känna mig som en skurk!

Jag skulle hämta ut medicin på recept och när jag sa vilken jag ville hämta ut började hon räkna på sin lilla miniräknare och frågade sedan hur ofta jag tog medicinen. Det kändes som om hon trodde att jag var värsta medicin-junkien och att hon just kommit på mig med att försöka hämta ut medicin för tidigt för att kunna fylla mina behov.

Enligt hennes beräkning skulle medicinen jag senast hämtade ut ( i januari) räcka ända till augusti. Eeeh, don't think so! Farbror doktorn måste med andra ord skrivit fel ordination på förpackningen eftersom en förpackning räcker ca 3 månader.

Usch, jag kände mig som värsta skurken när jag satt där och försöka förklara hur det låg till. Sen köpte jag ett koboltblått nagellack, då blev jag glad igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0