Hört på Ö&B

En kvinna i övre medelåldern står vid städhyllorna och letar efter rengöringsspray till badrummet, men tycks inte hitta det hon söker och frågar därför en tjej i ca 25-årsåldern om hjälp. Tjejen letar en stund och tar sedan fram en blå flaska där det står "Multitask" på och "Badrum" lite längre ned med mindre bokstäver. Hon håller fram den till kvinnan och säger:

-"Här är en för badrum."

Kvinnan tar emot den och svarar då (på ganska bred västgötska):

-"Task, betyder det badrum det?"

Det är inte lätt när det står på utrikiska. Måhända man finner en task på badrummet, men i de spåk jag är bevandrad har jag aldrig uppfattat att "task" betyder badrum.

Rätta mig gärna om jag har fel!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0