Nostalgi

Ibland saknar man de konstigaste saker... Just idag kom jag på mig själv med att sakna att vara bakfull tillsammans med någon man tycker om. Det var längesen. Inte så längesen jag var bakis, men nuförtiden är jag det mest ensam.. Trist. Det kan vara så obeskrivligt gott att vara riktigt ordentligt lagom bakis ibland. Gosa ner sig i soffan, slänga på en skön rulle och bara frossa i onyttigheter tillsammans med någon underbar människa.

För några år sedan brukade bakfyllorna alltid ta plats hemma i syrrans soffa i Södra. Smala Sussie. Pizza. Cola. Filt. Lucköppning. Kunde inte önska mig något mer just då- så underbart!


Eller hemma hos min dåvarande svägerska. Vi två. De två. Hund. Pizza. Film. Mys. Helt fantastiskt!


Eller i kollektivet. 13 kalasbra människor. Panta festens kvarlevor på Joker. Köpa godis och pizza till alla. Film.
Gemenskap. Sååå bra!


Eller hos f.d. grannen. Eftermiddag/kväll.  Kolla film. Pannkakor. Popcorn. Somna i sängen. I like it!


Vem vill vara bakis med mig nästa gång?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0