Läran om att lära

Idag har jag lärt mig två saker, eller tre kanske.

  1. Det jag lär mig nu under utbildningen kommer vara värdelöst och inaktuellt när jag väl kommer ut i arbetslivet.
  2. Att studera på universitet innebär inte att man ska lära sig formler och teorier utantill, utan om att lära sig att lära.
  3. En kvinna har hela sitt livsförråd av ägg med sig i äggstockarna hela tiden. (Eeeuuuw!) Man producerar alltså inte nya ägg allteftersom! Varje månad mognar ett ägg som kan befruktas eller som kommer ut tillsammans med mensen.
De två första punkterna är den brutala ärligheten vår härlige föreläsare så gärna delar med sig av. Han är allt bra den där Bo. Dessutom berättade han att han hade lagt torsdagens lab sent på eftermiddagen eftersom han skulle vara i Halmstad till sent på kvällen på onsdag. Alltså ett helt och hållet egoistiskt skäl. Verkligen så brutalt ärlig! Den tredje punkten lärde oss Keso om nu ikväll. Vi andra trodde henne inte och vi var därför tvungna att ta hjälp av viss sms-tjänst där man kan fråga "anything".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0