"Liten Tuva välter ofta stort lass"

Det kan nog stämma det där utrycket.

Idag är jag nämligen hundvakt åt en väldigt söt och busig labradorvalp vid namnet Tuva. När jag och min vän var ute på morgonpromenaden sprang Tuva bakom hennes ben och höll på att fälla henne vid knävecken är kopplet sträcktes. Haha, så busig men så oförståendes och oskyldig. Det är det som är tjusningen med hundar- allt är ett äventyr! "-Oh wow, kolla en arbetsplats och massor av kablar och grejer. Vad häftigt! Får jag vara med? Får jag en kabel? Oj kolla en fågel! Jag vill ha den! Va, en pinne? Den ska jag ha med hem!"...osv....

Härligt det där, man kanske skulle prova att se världen lite mer ur ett hundperspektiv? Kan funka!


"Who let the dogs out?"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0