That time of year...

..jupp, det är höst och jag ramlar tillbaka i samma gamla blåa spår i år igen. Likandant varje år, samma odds som att Hi3G kommer fucka upp med mitt abonnemang- IGEN! Men varför? Jo jag vet varför (inte varför Hi3G fuckar upp med mitt abonnemang hela tiden, men det där andra)..men ändå kan jag inte låta bli att bli tagen på sängen utav det och känna mig helt oförberedd. Ja, jo så är det. Egentligen tycker jag lite om hösten. Att lyssna på regnet som smattrar mot rutan, vinden som rycker och sliter i balkongdörren och det lite ruggiga som plötsligt infinner sig i hela vardagen. Det är ganska mysigt. Sitta nerbäddad i myskläderna, ett par sköna tofflor och tända alla ljus man kan hitta. Det är lite kvalitet mitt i det ruskiga och otäcka som bara är någon meter ifrån mig, men avskärmas från betongväggens gråa fasad. Mmm, det är en riktig hatkärlek när hösten plötsligt knackar på dörren. Men man får försöka se ljuset i tunneln helt enkelt, eller blunda tillräckligt länge för att hinna igenom den.

"No man is an island"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0