Konstig dröm

Igår hade jag och min granne ett samtal om drömmar och drömtydning, och natten till idag hade jag en så himla konstig dröm som jag försökt tolka idag.. Det gick väl sådär, kan förstå var de flesta delarna kommer ifrån, men har de någon djupare betydelse? Skulle vara intressant att veta.

Första delen av drömmen handlade om att jag och jag tror det var någon slags familj till mig skulle ut i skogen och åka inlines. Jättekonstigt eftersom det är lite svårt att åka på annat än "släta" ytor, men anyway dit skulle vi! Väl i skogen träffade jag en vän ifrån Norge och vi skulle hem till honom och hänga eller nåt.

Tolkning: Inlines kommer antagligen ifrån att vi pratade om att min granne skulle ut och åka longboard idag. Skogen skulle kunna komma ifrån att vi pratade om min skolavslutning i 9:an. Min norska vän och familjen vet jag inte...

Andra delen av drömmen handlar om att jag och några utav mina klasskamrater är på något slags campus och väntar på våra "nollor", vi ska alltså vara faddrar. Men innan de kommer måste vi deltaga i alla aktiviteter som sedan nollorna ska deltaga i. Vi är inne i flera olika bussar och festar, sedan åker vi upp i en hiss inne på skolan och ska gå en utbildning i brandsäkerhet. Under hela tiden har vi faddrar på oss jättefula stora tunikor med skrikiga mönster och färger, och jag har ett par skor med jättefina neonrosa och neongröna skosnören.

Tolkning: Vi pratade om att jag ska på fadderfest på torsdag, så jag antar att det täcker nollningsgrejen. Brandsäkerhetsutbildningen kommer antagligen från att min grannes brandvarnarbatteri tog slut igår. Tunikorna är antagligen min andra grannes tvätt som fanns kvar i tvättrummet när granne 1 skulle tvätta. Den var väldigt färgglad med mycket mönster. Skosnörena är nog för att jag hade beställt ett par skosnören som jag fick igår. De var visserligen ett par neongröna och ett par pianomönstrade men vem bryr sig?

Någon som är bra på drömtydning som vill komma med ett förslag? Eller är allt bara nonsens och någon slags bearbetning av dagens alla tankar?

"..det blir inga flera tårar, för kärlek är för dårar..."

Kommentarer
Postat av: lisa

den första delen:



du slits mellan två olika miljöer, alltså en hetsig, det vill säga en stadsmiljö och en lugn miljö lång borta, en liten stad.. familjen/vänner finns i den hetsiga och den norska vännen finns i den lilla staden.

slutsatsen blir ju då att du känner dig lite vilsen där du är nu, och längtar tillbaka till ssssaaaandefjord! ;)



bra analyserat! ^^, haha!

2009-05-12 @ 21:34:20
URL: http://lisasjoshult.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0