Jag skäms...

...för att jag har varit så nedrans dålig på att uppdatera som jag sagt (skrivit) att jag ska göra.

MEN, till mitt försvar hör att jag har haft otroligt mycket mindre tid än jag räknat med, då jag fick förlängt på jobbet... Plus att jag har gjort massa andra roliga saker som fiskat kräftor, haft kräftskiva, spillt rödvin på  mina vita skor och över hela min vita tisha, vart hundvakt åt världens sötaste och busigaste Diddelin och dessutom hunnit med några dagar i England! Det ni! De sista dagarna i England blev väldigt intensiva så då hann jag inte ens sova...på 40 timmar! GIssa om jag var trött sen...

Det som är sämst (fucking worst) med att det har dröjt så här lång tid innan uppdateringen är att jag inte längre kommer ihåg vad det var jag hade tänkt ut i mitt lilla huvud när jag tänkte att jag skulle skriva ett fantastiskt långt inlägg om allt som hänt och alla mina tankar... Men jag kommer ihåg två saker:

1. Första kvällen när jag kom hem till den lilla byn för sommaren tog jag en cykel i garaget och cyklade omkring till gator och olika ställen i byn som jag var mycket på när jag var liten, t.ex. Villagatan där jag lekte ungefär varannan dag, Ekenäsvägen, där jag bodde fram tills jag var fem, Lindåsvägen där en kille som jag var lite småförälskad i när jag var 10 bodde och badplatsen där jag bara var tvungen att gå in i omklädningsrummet för att se om det såg likadant ut som det gjorde när jag var liten. Det gjorde det, hålet i väggen där man kunde kolla in till killarnas var kvar, allt som var inristat i träet var kvar, men det hade tillkommit lite klotter av den grövre harangen, vilket var lite synd, men dagens ungdom ni vet! Det jag ville komma till med det här var egentligen att jag var väldigt nostalgisk och jag fick en bra start på sommaren samt att det var längesen jag njöt så mycket av att vara hemma som jag har gjort i sommar. Under hela min cykelfärd hade jag fortfarande den sista kursen för terminen i huvudet. Den kursen handlade om äkthet bl.a. och jag kunde inte låta bli att fnissa lite åt mig själv emellanåt när jag insåg hur påverkad man blir av det men tror att man inte lär sig, vare sig man vill det eller inte.

2. Jag var funktionär på Säkerhet på Arvikafestivalen! Det var grymt kul! Mitt jobb bestod till en början av att hjälpa till att bygga upp festivalområdet, och sedan under själva festivalen stod jag på nedre insläpp och kollade armband, visiterade folk= "Hej, får jag känna lite på dig?" (världens bästa raggningsreplik, funkade varje gång!), samt visiterade väskor = "Den här (nånting i glas tex) får du tyvärr inte ta med dig in"... Hann se en hel del spelningar också, och eftersom jag stod på nedre insläppet och hade den största scenen precis ovanför oss så såg man ju allt som hände där även om man jobbade. En annan bra sak jag lyckades med när det var 5 dagar kvar till hemfärd, var att kasta in bilnycklarna, istället för tältnyckeln, i bagaget och stänga bakluckan. Så där stod jag väldigt snopen med tältnyckeln i handen och kunde inte komma in i bilen. Grrr.. men tack vare det missödet fick jag lära känna några härliga människor som var villiga att försöka bryta sig in i min bil! Det hela slutade dock med att jag fick ringa bärgningsbil och notan hamnade på 775 pistoler. Ajajajaj! Hela Arvikagrejen får ändock fyra av fem toasters!

Ja, nu har jag i alla fall bjudit på något som skulle kunna gå under rubriken "Uppdatering" och nu har jag snart kramp i fingrarna så jag har beslutat att Englandsresan ska få ett alldeles eget inlägg inom en snar framtid! Hoppas ni kan hålla till godo med detta en liten stund!

"We could close the curtains, pretend like there's no world outside"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0