Vi är ett fikande släkte!

I min familj, och i de flesta andra familjer runt om i Mölltorp skulle jag tippa på, fikar man konstant! Man kanske fikar en så där 3-4 gånger om dagen, ibland kan det bli fler och ibland (ganska sällan) färre, men huvudsaken är att man åtminstone fikar när klockan är 11. Då är det nämligen 11-kaffe, som kan klassas som det viktigaste fikat under dagen. Skulle man mot förmodan missa 11-kaffet kommer det få agera syndabock för allt som eventuellt går fel under resten av dagen. Alltså- Missa inte 11-kaffet! Kanske skulle ta med den här traditionen till mina studentpolare i Helsingborg?!

What else? Jo, idag var jag och hälsade på mina f.d. kollegor på gamla jobbet. Alltid lika trevligt att se hur de sköter sig! De hade det bra, men den där jäkla finanskrisen gör sig påmind i alla branscher vekligen-tråkigt. Men det vänder väl så småningom, frågan är ju bara: När?! Haha, efter jag hade varit där åkte jag och hälsade på min syster, då var hennes sambo hemma på lunch och han hade sett mig på jobbet, men inte känt igen mig. Man skulle ju kunna förklara det med att jag hade glasögon på mig, vilket är lite nytt och att vi inte hade setts på ett tag, men det roliga är ju att vi sågs igår hela kvällen och då hade jag också glasögon på mig! Så han hade i alla fall frågat runt bland de andra på sin avdelning om vem som var ute i packen, men ingen annan hade känt igen mig heller. Haha, flummigt värre! Så länge har jag väl inte varit borta? Och så mycket har jag väl inte ändrat mig? Eller?!

Nu sitter jag i mitt gamla tonårsrum och väntar på att fler påskkärringar ska komma med handmålade påskkort och be om godis. Så söta! Tänk när man själv var i den åldern och tävlade om vem som kunde få ihop mest, det var tider det!

Glad Påsk!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0